Forum www.dwusuwy.fora.pl
Dwusuwy - Aprilia, Derbi
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

opisy tricków :D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dwusuwy.fora.pl Strona Główna -> Stunt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SeReK
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzciana

PostWysłany: Nie 19:21, 18 Sty 2009    Temat postu: opisy tricków :D

12:00, 12o'clock- oznacza nic innego jak postawienie motocykla na jednym kole w totalny pion(patrząc na zegarek wskazówki są w pionie właśnie o 12stej stąd nazwa...), jest to bardzo trudny manewr, bo wykonywany z użyciem tylnego hamulca, daleko poza punktem balansu

wheelie- jazda na tylnym kole

weee... - tak często określa się nieudolne próby jazdy na jednym kole... Very Happy

stoppie, endo- postawienie motocykla na przednim kole(ewentualnie jazda na przednim kole, jeśli przed którymś z tych słów znajdziecie słówko rolling tzn. że tutaj na 100% mowa o jeździe na przednim kole)

balance point, BP- punkt balansu czyli punkt równowagi, w którym do utrzymania motocykla na przednim/ tylnym kole nie potrzeba już odpowiednio hamować/ dodawać gazu... bardzo cieniutka granica, którą łatwo przekroczyć i skończyć na plecach/ głowie

12 bar, scrape bar- wspornik, poprzeczka montowana zaraz za tylną lampą lub w jej miejsce, na której można oprzeć(ewentualnie, którą można tylko delikatnie przytrzeć o podłoże) motocykl robiąc totalnego piona i pozostać stosunkowo bezpiecznie w tej pozycji

crash pad, crash cage- specjalne dodatki montowane do motocykla, które mają zabezpieczać go przed skutkami ewentualnych wywrotek w postaci odpowiednio stosunkowo niewielkich walców lub grzybków montowanych do ramy po bokach motocykla najczęściej wykonanych z teflonu(pady)/ rozbudowanej stalowej klatki zabezpieczającej silnik, mocowanej w kilku punktach ramy(cage)

apehanger- trick podczas, którego motocykl jedzie w totalnym pionie oparty na wsporniku natomiast kierowca zwiesza się z motocykla wlokąc za sobą nogi a trzyma się rękoma kierownicy

burnout- palenie gumy(sposób i pozycja bez znaczenia)

circles- jazda na gumie w kółko, po okręgu o bardzo małym promieniu(zwykle nie większym niż 2-4metry)

clif hanger- trick podczas, którego motocykl jedzie w totalnym pionie oparty na wsporniku natomiast kierowca zwiesza się z motocykla zaczepiając się nogami o kierownicę, crash pady bądź klatkę i bardzo mocno odchyla do tyłu, wisi praktycznie do góry nogami często przycierając kaskiem o asfalt

can-can- jazda na gumie na stojąco podczas której zdejmuje się jedną z nóg podnóżka i przekłada(przed sobą) na drugą stronę motocykla, krzyżując w ten sposób ze sobą nogi

christ/ christ air- jazda na motocyklu w pozycji wyprostowanej stojąc najczęściej na zbiorniku paliwa(rzadziej na siedzeniu kierowcy lub pasażera)

crossed up- może oznaczać kilka rzeczy... między innymi gumę lub stoppie siedząc na zbiorniku z nogami przerzuconymi przez kierownicę i dodatkowo skrzyżowanymi lub np. jazdę na przednim kole z zamienionymi rękoma(lewa trzyma prawą stronę kierownicy a prawa lewą stronę kierownicy)

dented tank- zbiornik paliwa nieco przystosowany specjalnie do stuntu poprzez wgniecenie(wyprofilowanie zwykle gumowym młotkiem Very Happy jego górnej części co zapobiega ześlizgiwaniu się podczas wykonywania tricków w których stunter musi na nim siedzieć albo stać a także obniża nieco wysokość na której się siedzi(stoi) co pozwala poczuć się bardziej komfortowo

donuts- palenie gumy z jednoczesnym obracaniem motocykla w kółko(może by w różnych pozycjach) zostawia na drodze fajne kółka ze spalonej gumy które właśnie określa się w ten sposób(na cześć popularnego USA okrągłego pączka z dziurką w środku)

duct tape- jedna z kilku najczęściej używanych przez stunterów rzeczy służąca do naprawy motocykla... zadziwiające jak dużo ta szara taśma klejąca jest w stanie wytrzymać i utrzymać!

fender grab/ fairing grab- trick polegający na tym, że podczas jazdy na tylnym lub przednim kole kierowca puszcza kierownice jedną z rąk i chwyta się nią odpowiednio za przedni błotnik/ któryś z fragmentów owiewki(czachy)

flamingo- jazda gumie stojąc nogami na siedzeniu z jednoczesnym robieniem jaskółki(czyli unoszeniem za siebie jednej z nóg i prostowaniem jej pod kątem zbliżonym do prostego w stosunku do drugiej)

frog wheelie- jazda na tylnym kole stojąc(najczęściej kucając) na zbiorniku paliwa

furred out- większość elementów motocykla pokryta jest jakimś materiałem(najczęściej albo czymś w barwach moro albo czymś futrzastym) co nie tyle robione jest dla piękna co bardziej dla utrzymania w kupie wielokrotnie połamanych, podrapanych, klejonych i wiązanych plastików

handstand/ headstand- motocykl jedzie a kierowca staje na rękach (najczęściej na zbiorniku)/na głowie(najczęściej na siedzeniu)

hand brake, HB- jest to system pozwalający na operowanie tylnym hamulcem nie tylko klasycznie naciskając dźwignie noga ale również za pomocą klamki hamulca zamontowanej na lewej połówce kierownicy w, zależności od upodobań, pod lub nad klamką sprzęgła(z reguły pod), coraz popularniejszy jednak ciągle instalowany w motocyklach głównie bardzo zaawansowanych stunterów dla których wolne gumy to bułka z masłem

high chair- pozycja w której motocyklista siedzi na zbiorniku z nogami przełożonymi przez owiewkę(kierownicę)... można tak jeździć zarówno na przednim jak i tylnym kole

Kane insane- trick podczas, którego motocykl jedzie w totalnym pionie oparty na wsporniku natomiast kierowca wdrapuje się na lampę i staje na niej na rękach(głowie)- nazwa pochodzi od tego kto to wymyśli czyli Kane'a i chyba jest jedną osobą jak dotąd która to potrafi

spreader, iron cross- jazda na kole siedząc na zbiorniku z nogami wypchniętymi maksymalnie na boki, tak jakby kierowca próbował jednocześnie zrobić szpagat

leap of death, leap of faith- trick polega na przeskoczeniu z siedzenia na zbiornik paliwa(oczywiście podczas jazdy)

loop, flip- oznaczają przewinięcie się na plecy podczas nie udanej gumy albo przelecenie przez kierownicę i nakrycie się motocyklem podczas nie udanego stoppie

nac- nac, no footed can can- jazda na gumie siedząc na zbiorniku z jednoczesnym �klaśnięciem� nogami nad owiewką

no hander wheelie- jazda na gumie(wolna guma) podczas której stunter puszcza kierownice obydwoma rękami, jest też wariacja nazywana one hander wheelie gdzie stunter puszcza kierownice jedną ręką albo no throttle wheelie gdzie puszcza kierownice prawą ręką przez co jedzie na kole bez używania gazu

stagered position- pozycja do jazdy na kole na stojąco, w której kierowca opiera lewą nogę na podnóżku pasażera a prawa pozostaje na miejscu(na podnóżku kierowcy) co ułatwia kontrole tylnego hamulca i kierowanie motocyklem

rolling burnout- palenie gumy podczas jazdy, można przy tym kręcić kółeczka albo po prostu jechać przed siebie...

rodeo, merry go round- palenie gumy w którym motocykl leży na boku(opierając się na klatce) a kierowca siedzi na nim i kręci się wraz z motocyklem który krzesze iskry i kotłuje dymem z opony

see-saw- kombinacja dwóch tricków polegająca na stawianiem motocykla na tylne koło, po opuszczeniu w zasadzie od razu przejście do jazdy na przednim kole i ponownie po opuszczeniu na ziemie tylnego koła rozpoczęcie kolejnej gumy...i tak do znudzenia

skitching- jazda na butach stojąc za motocyklem lub obok niego

slow shit, slow stuff- określenie wolnych gum i wszystkich tricków wiążących się z wolną jazdą na jednym kole czyli najwyższym stopniem wtajemniczenia

stand-up, standie- jazda na kole w pozycji stojącej

suicide burnout- palenie gumy w którym kierowca stoi przed motocyklem

superman- pozycja do wykonywania gum lub jazdy na przednim, w której motocyklista leży na motocyklu z nogami na siedzeniu pasażera i zwisającymi za motocyklem

switchback- zmiana pozycji podczas jazdy na taką w której siedzi się tyłem do kierunku jazdy

switchback insane- tak niektórzy nazywają trick polegający na staniu na głowie po uprzedniej zmianie pozycji na taką w której jest się tyłem do kierunku jazdy a następnie przejście od stania na głowie od razu do jazdy na butach za motocyklem(w zasadzie wykonanie śruby...)

tank slapper- odpowiednik shimmy czyli bardzo niebezpiecznego niekontrolowanego trzepania kierownicą, które może wręcz wysadzić kierowcę z motocykla i jest bardzo niebezpieczne- jeszcze częściej niż podczas lądownia z gumy pojawia się podczas jazdy na przednim kole w okolicy punktu balansu

transfer- polega na zmienianiu pozycji z miejsca na miejsce podczas np. jazdy na kole

watch tower- trick podczas, którego motocykl jedzie w totalnym pionie oparty na wsporniku natomiast kierowca wdrapuje się na lampę(czachę owiewki) i siada na niej lub nawet staje na niej co daje mu lepszy widok stąd nazwa wieża widokowa

zip tie- plastykowe opaski samo-zaciskowe(popularne �trytytki) które są kolejnym najlepszym przyjacielem stuntera i utrzymują w kupie nie jeden motocykl

zero- trick polegający na wolnej jeździe w kółko(raz w jedną a raz w drugą stronę) bez trzymania rękoma kierownicy

I've got �tu nazwa tricku� on lock. � zwrot oznaczający, że stunter ma dany trick opanowany w zasadzie do perfekcji i może powtarzać go bezbłędnie praktycznie za każdym razem

clutch it up- oznacza stawianie na gumę metodą z klamy( czyli ze sprzegła), ponadto jest to jedyna słuszna metoda zdaniem stunterów z USA a gumy z gazu to lamerstwo...

i wiele innych. post napisany w oparciu [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piesiec
Administrator



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trzciana/Mielec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:42, 30 Sty 2009    Temat postu:

He he niezłe niezłe Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dwusuwy.fora.pl Strona Główna -> Stunt Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin